skakiwest@hotmail.com : Στείλτε οτι νομίζετε. Εδώ δεν χωράει λογοκρισία. Πείτε ελεύθερα τη γνώμη σας για το χώρο του αθλήματος. Τα πάντα, εάν το θέλετε εσείς, θα δημοσιεύονται ανώνυμα ή επώνυμα. Eπίσης, οτιδήποτε δημοσιεύεται εδώ, είναι ελεύθερο για αντιγραφή και αναδημοσίευση οπουδήποτε χωρίς την έγκριση κανενός.

Τετάρτη 10 Απριλίου 2013

Σχολικά Αττικής

Τελείωσε την Κυριακή που μας πέρασε, με τα ατομικά πρωταθλήματα Αττικής, όλος ο κύκλος των σχολικών πρωταθλημάτων. Αρκετές χιλιάδες παιδιών, χωρίς υπερβολή, έδωσαν το παρόν σε όλες τις περιφέρειες στα προκριματικά και στα τελικά πρωταθλήματα, ομαδικά και ατομικά. Στους γνωστούς πλέον συνδέσμους μπορείτε να δείτε όλους τους μαθητές και τις ομάδες από την Αττική που θα λάβουν μέρος στα Πανελλήνια Σχολικά στην Ερέτρια.

Αυτό το ιστολόγιο όμως δεν είναι για τα διαδικαστικά. Αυτά μπορείτε να τα βρείτε παντού. Εδώ θα μιλήσουμε για τα αρνητικά και τα θετικά της διοργάνωσης από τα περιφερειακά μέχρι και τα τελικά της Αττικής.

Και θα ξεκινήσουμε από τα θετικά που δεν χρειάζονται και μεγάλη ανάλυση. Απλά μας άρεσαν και τα χαρακτηρίζουμε θετικά.

Πολύ θετικό γεγονός (και) των φετινών σχολικών ήταν η μεγάλη προσέλευση παιδιών για να αγωνιστούν με συμμαθητές και φίλους σε αγώνες φυσικά πιο επίσημους από τα παιχνίδια στο σπίτι. Αυτή η προσέλευση παιδιών οφείλεται κατά τη γνώμη μας, κατά μεγάλο βαθμό, στη δωρεάν συμμετοχή των παιδιών στους αγώνες. Η συμμετοχή των παιδιών χωρίς παράβολο, κάνει τους γονείς να φέρνουν τα παιδιά τους να παίξουν, τουλάχιστον στα περιφερειακά πρωταθλήματα. Οφείλεται φυσικά και στους αθλητές-μαθητές με δελτίο, που "παρασέρνουν" και άλλα παιδιά, φίλους τους, να συμμετέχουν και να αγωνιστούν. Όπως τέλος οφείλεται και στο πρόγραμμα σκάκι στα σχολεία, όπου αυτό υπάρχει, και θα πρέπει να δοθεί το μεγαλύτερο βάρος από ομοσπονδία, ενώσεις και σωματεία.

Θετικά μπορούμε να χαρακτηρίσουμε και τους περισσότερους χώρους που έγιναν τα περιφερειακά αλλά ιδιαίτερα τα τελικά ατομικά που έγιναν σε ένα καταπληκτικό σχολικό συγκρότημα.Σχολικό συγκρότημα που θα έπρεπε να ήταν δημόσιο, ή, εάν το θέλετε, όλα τα δημόσια σχολεία θα έπρεπε να ήταν έτσι. Αλλά δεν πιστεύω να το ξεχάσατε. Είναι ο καπιταλισμός ηλίθιε.

Θετικές και οι διαιτησίες παρότι είδαμε πάλι τους γνωστούς και μόνο αυτούς να ασκούν το δικαίωμα στη διαιτησία, και όλοι οι υπόλοιποι που δεν έχουν τις ίδιες "γνωριμίες" να μένουν απ' έξω. Κάθε περιοχή και τους δικούς τους και όταν τελείωναν ζήταγαν δωρεάν "υπηρεσίες" από όλους.

Από συζητήσεις στα ατομικά τελικά που άκουσα, ο Κεφάλας στο περιφερειακό του Πειραιά πρόσφερε σαντουιτσάκια και χυμό στα παιδιά σε κάποιο γύρο. Εάν είναι έτσι, που μάλλον είναι, μπράβο του που ενώ κάνει τα σχολικά σε Δημόσιο σχολείο χωρίς τους ιδιώτες να πληρώνουν, βρίσκει τρόπους να δείχνει ότι σέβεται τους καλεσμένους του. Έστω και με αυτή τη μικρή προσφορά. Επίσης από τα περιφερειακά του Πειραιά, αληθεύει ότι ενώ ήταν οργανωτική επιτροπή ο σύντροφος (του Κεφάλα) Σπυρακόπουλος δεν πάτησε στη διοργάνωση και άφησε το Κεφάλα να τα κάνει όλα γιατί θέλουν να ξεκόψουν από τις κακές παρέες όπως λένε; Και να μη θέλει κανείς τα μαθαίνει όλα.

Δεν θα μπορούσα να μην αναφέρω σαν πάρα πολύ θετικό, και σαφώς απόφαση της τελευταίας στιγμής (δεν μας έχει συνηθίσει η ένωση σε τέτοιες έξυπνες ανατροπές), την πραγματοποίηση των ομαδικών τελικών της Αττικής όλων των κατηγοριών σε ενιαίο σχολικό συγκρότημα και έτσι γλύτωσαν όσοι είχαν παιδιά σε διαφορετικές ομάδες να μην τρέχουν, όπως τις προηγούμενες χρονιές σε διαφορετικές περιοχές και σχολεία.

Συγχαρητήρια πρέπει να δώσουμε στην οργανωτική επιτροπή των ατομικών τελικών. Άψογη διοργάνωση, βοήθησε πολύ και ο χώρος, με την οργανωτική επιτροπή στη θέση της από πολύ πρωί πριν φτάσουν οι επίσημοι προσκεκλημένοι μαθητές. Πολύ καλή δουλεία και η επικεφαλής διαιτητής η Έφη Ανδρικοπούλου.

Πολλά όμως και τα αρνητικά, και θα έλεγα πως τα αρνητικά είναι αυτά που έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα από τα θετικά. Να ξεκινήσουμε με κάτι θετικό που κατάφερε η ένωση να το κάνει αρνητικό. Και αναφέρομαι στα ιστολόγια που έχει φτιάξει η ένωση, πολύ θετικό γεγονός, τα οποία όμως έμεναν χωρίς ενημέρωση με αποτέλεσμα οι ενδιαφερόμενοι να ψάχνουν στο διαδίκτυο για τα αποτελέσματα και με το άλλοθι του chess-result σώθηκε η κατάσταση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι τα περιφερειακά σχολικά του Νότιου Τομέα, που ακόμα και σήμερα, χωρίς ουσία πλέον, δεν υπάρχει σύνδεσμος για τους προκρινόμενους μαθητές και τις ομάδες. Αλλά υπάρχει φυσικά η διαφήμιση, με το πρόσχημα του συνδιοργανωτή, του ιδιωτικού φροντιστηρίου. Φυσικά, τα παράπονα στη συγκεκριμένη διοργάνωση ήταν πάρα πολλά, τόσο για το χώρο, όσο και για την ποιότητα της διοργάνωσης. Αυτά τα προβλήματα δεν πρέπει να τα ξεχνάμε τελειώνοντας οι αγώνες. Ελπίζω η ΕΣΣΝΑ να μην επαναλάβει το ίδιο λάθος.

Όπως λάθος όλου του συστήματος, θεωρώ και το γεγονός ότι η ένωση ψάχνει ιδιώτες με σχολικές μονάδες να πραγματοποιήσουν τους αγώνες και να αναλάβουν τα έξοδα της διοργάνωσης με αντάλλαγμα τη διαφήμιση. Τεράστιο λάθος, να προσπαθούμε να προσαρμοστούμε στη δίνη της φτώχειας που μας έχουν ρίξει και να παρακαλάμε για χορηγούς. Το κράτος, το υπουργείο, η ΓΓΑ θα έπρεπε να προσαρμόζεται στις ανάγκες μας σαν πολίτες και σαν αθλητές. Αυτά όμως είναι μια κοσμοθεωρία που πολλοί δεν συμμερίζονται. Όταν μας καταπιεί η δίνη, που ανέφερα και πριν, τότε θα καταλάβουμε όλοι πόσο κακό κάνουμε μόνοι μας και στην κοινωνία και στο άθλημα και στο μέλλον των παιδιών μας.

Άλλο αρνητικό που έδωσε αφορμή για πολλά σχόλια και γκρίνια, ήταν η αρχική κατάταξη στις κληρώσεις. Η προκήρυξη των αγώνων έγραφε για κλήρωση σύμφωνα με το διεθνές ΕΛΟ όπου υπάρχει και έπειτα με κατάταξη με αλφαβητική σειρά. Αυτό φυσικά δεν έγινε με αποτέλεσμα να βγαίνουν ζευγάρια δυνατών αντιπάλων από τον πρώτο γύρω και να υπάρχει σχετική γκρίνια. Καλό είναι να ακολουθούμε όλοι την προκήρυξη για να έχουμε απαίτηση να τη σέβονται και οι αθλητές-μαθητές αλλά και οι συνοδοί τους.

Κάτι που μου μετέφεραν και φυσικά έχω διασταυρώσει από πολλές πλευρές. Πολύ κακή οργανωτική επιτροπή στα τελικά των ομαδικών. Μια οργανωτική επιτροπή που απαιτούσε από τους γονείς και τους αθλητές να δηλώσουν συμμετοχή από τις 8:30 μέχρι τις 9:30 το αργότερο και που οι ίδιοι δεν ήταν στη θέση τους πριν τις 9:20. Χωρίς αυτοκόλλητα, όπως άλλες χρονιές, για τη σύνθεση των ομάδων σε κάθε γύρο, παρά μόνο ένα χαρτί για τον πρώτο γύρο που κουβαλούσαν τα παιδιά μέχρι το τέλος χωρίς έλεγχο των αλλαγών που επιτρέπεται να γίνουν στις ομάδες. Με διαιτησία καλή αλλά οι γνωστοί ημέτεροι διαιτητές όπως πάντα, ειδικά στις διοργανώσεις με τους συγκεκριμένους υπεύθυνους. 

Αρνητικό επίσης και πρέπει να ασχοληθεί η ένωση είναι το γεγονός ότι σε κάποιους αγώνες ενώ η προκήρυξη προέβλεπε βράβευση αγωνιζόμενου χωρίς δελτίο, κάποιοι βράβευαν αθλητές με δελτίο αλλά χωρίς ΕΛΟ. Ας τους μάθει κάποιος ότι άλλο ΕΛΟ και άλλο δελτίο.

Αυτά τα λίγα για την ώρα. Ένα κέντρισμα για να ανοίξει η κουβέντα για τα σχολικά. Πρέπει να ρίξουμε βάρος σε αυτές τις διοργανώσεις που είναι ο κορμός και η μεγάλη δεξαμενή για νέα ταλέντα αλλά και παιδιά που θα αγαπήσουν το σκάκι και θα ενταχθούν σε ομάδες.

8 σχόλια:

  1. Ήταν επιτυχία της ΕΣΣΝΑ, που συγκέντρωσε όλα τα Ομαδικά Σχολικά σε ένα τόπο για να μην τρέχουν οι γονείς .. Δεν ήταν επιτυχία. Ίσα - ίσα, που η ΕΣΣΝΑ κάλυψε την γκάφα που πήγε να κάνει ανακοινώνοντας ότι θα διοργάνωνε τα μισά ομαδικά σε έναν τόπο και τα μισά σε άλλον.
    Δημιουργώντας πρώτα ένα πρόβλημα και μετά, εξαφανίζοντάς το, οι διοικούντες την ΕΣΣΝΑ "δημιούργησαν" μια επιτυχία της διοίκησής τους ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Στα ομαδικά καλή η διαιτησία; Γιατί αρπάχτηκαν διαιτητής με πατέρα τότε; Άκουσα για παρέμβαση διαιτητή την ώρα του αγώνα και αλλοίωση αποτελέσματος που στοίχισε ακριβά. Ξέρεις κανείς κάτι περισσότερο γιατί μου φάνηκε σοβαρό το θέμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το θέμα το κουβέντιαζαν στα ατομικά την Κυριακή. Έκανε παρέμβαση διαιτητης λιγα πριν λήξη ο αγώνας στο τελευταίο παιχνιδι κάποιας ομάδα και έβγαλε το αποτέλεσμα ισοπαλία. Δεν κατάλαβα τι ακριβως επηρέασε αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η διαιτησία είναι πάντα πολύ κακή στα σχολικά. Το ζήτημα είναι ότι και τα παιδιά δεν ξέρουν τους κανονισμούς, όπως και οι γονείς, και δεν βγαίνουν τα λάθη της διαιτησίας προς τα έξω. Ότι μπούρδα πει ο διαιτητής την δέχονται τα παιδιά και όλα είναι καλά. Με μηδενισμένα και τα δύο ρολόγια στο ατομικό έψαχνε ο διαιτητής να δει που θα δώσει τον πόντο και τα παιδάκια περίμεναν με αγωνία την απόφαση του σοφού. Ένα άλλο παιδί, προφανώς αθλητής με γνώσεις, του εξήγησε ότι ο αγώνας είναι ισοπαλία και έτσι έγινε το σωστό. Πρέπει να γίνει μια κουβέντα για τη διαιτησία. Με το τσουβάλι γίνονται διαιτητές όλοι για να έχει η ΕΣΟ τσάμπα εργάτες στις διάφορες περιοχές και φυσικά έσοδα από τα παράβολα διαιτητών που θα επιβάλει σε λίγο όπως κάνει η FIDE.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γενικά στα σχολικά κάνουν ότι θέλουν. Σε πολλές διοργανώσεις, περιφερειακά, οι υπεύθυνοι που είναι ανίκανοι να υπολογίσουν το χρόνο, μόλις βγουν λίγο εκτός χρόνου, την πληρώνουν οι αγώνες. Ενώ ο κανονικός χρόνος είναι 15+15 λεπτά για την παρτίδα, στο 5λεπτο από την έναρξη των αγώνων, φυτεύουν ένα ρολόι στα παιδιά με 5+5 λεπτα και γράφουν κανονικά και την προκήρυξη και τους κανονισμούς. Αυτούς ποιος τους ελέγχει; Όταν μάλιστα πρωτεργάτες σε όλο αυτό είναι και στελέχη της ΕΣΣΝΑ και των σχολικών;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλέ, που είναι ο Σπυρακόπουλος να απαντήσει; Γιατί τέτοια σιωπή για την διοργάνωση που έκανε, για τους διαιτητές που διάλεξε, την οργανωτική επιτροπή, την οργανωτική στήριξη των αγώνων; Τον ενδιαφέρει άραγε κάτι απ' όλα αυτά; Γιατί και κατά τη διάρκεια των αγώνων εξαφανισμένος ήτανε. Όταν απαντήσει θα μάθουμε. Για την άλλη διοργάνωση που ήταν μέλος της οργανωτικής επιτροπής δεν μιλάμε. Εκεί δεν πάτησε καθόλου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αγαπητέ SW, πολλοί πλέον κατάλαβαν με τί έχουν να κάνουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Χαίρομαι γι αυτό. Αν με πτοούσαν τέτοιου είδους σχόλια δεν θα ξεκινούσα ποτέ να γράψω.

    Επιτέλους. Ξεσκεπάστε με. Αντιδράστε. Θυμώστε. Έστω και μαζί μου. Είναι μία αρχή. Είναι υγεία. Τα άλλα θα έρθουν μόνα τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή